På vägen...

På vägen till bröllopet i lördags, så körde vi magravägen till alingsås. Efter flyrakan har vi en bil med släp framför oss. Släpet börjag dra åt höger och vänster och föraren får inte stopp på bilen. Det kommer mötande trafik och en av bilarna får en massa gatsten rakt emot sig (gatstenen låg i släpkärran). I bilen sitter en kvinna som stannar vid vägkanten och är så chockad att hon nästan går rakt ut i vägen. Tobbe stannar och vi rusar ut och hjälper henne. Killen som körde bilen med släpet får stopp på sin bil längre fram och kommer också rusandes. Tobbe hjälper honom att plocka upp gatstenen som ligger utspridd på vägbanan medans jag sitter vid dikeskanten och tar hand om den chockade kvinnan. Efter en liten stund kommer det en äldre dam med sin son som hade sin verkstad en bit bort. Sonen ringer ambulansen då den chockade kvinnan fått en hemsk huvudvärk. Hon ringer sin man som också kommer dit. Efter en liten stund kommer räddningstjänsten med 5 brandmän, de stänger av vägen åt båda riktningar. Polisen kommer och ambulansen. Det var värsta pådraget! Den (snygga =)) polisen tog Tobbes och mitt mobilnummer då vi var vittnen till olyckan sen kunde vi åka vidare till bröllopsfesten.

Igår sms:ade jag kvinnans man (eftersom hon hade ringt till honom från min mobil, så låg hans nr kvar i min telefonlista) och frågade hur det gått med henne. Bara någon minut efter att jag skickat sms:et ringde hon och tackade så hemskt mycket för att vi hjälpt henne och för att vi sms:at och frågat hur det var med henne.
Hon mådde bra, men hade fortfarande lite huvudvärk. Inne på sjukhuset hade de inte hittat något (som tur var). 
Det kunde gått mycket mycket värre! Stenarna hade träffat både i framrutan, under bilen och krossat en billykta. Jag förstår att hon var chockad för det måste ha vart hemskt att bara se en massa stenar komma flygandes plus en släpkärra mitt framför bilen!

Ja, det var vårat lilla äventyr en lördagseftermiddag =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0