Lite allt möjligt

I fredags åkte Tobbe till stugan med sina bröder. Jag och Em stannade hemma och myste. Vid 16:30-tiden (tiden på dagen då Tobbe kommer hem från jobbet), så började Em ropa efter pappa. Fick förklara bäst jag kunde att pappa var och jobbade.
På kvällen när Em lagt sig kändes det allt tomt, tyst och tråkigt... Gick och la mig med nästan alla lampor tända eftersom min mörkerrädsla inte vill ge med sig. Att det varit inbrott på olika ställen runtomkring här gör ju inte saken bättre direkt... Min bror och hans familj är en av dem som är drabbade. Där hade de gått in mitt i natten när familjen låg och sov. Usch, ryser jag bara tänker på det!

På lördagen hade jag bjudit hem Lisa och Therese på middag. Therese var snäll och kom och hämtade Em en stund innan middagen, så jag kunde grejja och så ifred =)
Det blev toast skagen till förrätt, plommonspäckad stek i lergryta, sås och potatis till varmrätt och schweizernötskaka till efterrätt. Jag drack alkoholfritt rödvin och det var hur gott som helst!!!

I söndags var vi på Alvas 1-årskalas. Vi fick jätte god fika och Alva och Em busade, så när vi kom hem på kvällen somnade hon gott i sin säng.

I måndags var jag och Em hemma hos Camilla och Irma och fick fika, det var jätte mysigt och trevligt!
Vi gick mycket den dagen. Först fram och tillbaka till Camilla,( de bor 1,6 km härifrån), sen in till Sollebrunn 1,1 km. Kanske inte låter så mycket, men det kändes så iaf =)

I tisdags skulle vi varit på bvc och träffat barnläkaren, men ett par timmar innan vi skulle varit där ringer de och säger att läkaren är sjuk... Så får se när vi ska dit nästa gång.

Annars händer inte så mycket. Är ledig ett tag nu, men det är inget roligt när Tobbe har bilen till jobbet... Man blir fast här. Klart vi kan cykla eller gå, men vägen är inte rolig alls! Men men, vi får roa oss bäst vi kan jag och Em ute i trädgården =)


Imorgon åker vi till Säffle! Ska bli jätte mysigt!
På lördag drar jag till Karlstad och hälsar på Marianne och stannar där tills på sön, det ska bli hur kul som helst! Det var alldeles för länge sen vi sågs nu!

Nu ska Em vila och jag ska passa på att äta lite =)

Kommentarer
Postat av: Farmor till Emelie

Åh vad hemskt med inbrotten!Förstår om du tycker det

är jobbigt med att vara själv.Det ska bli så kul när ni kommer till Säffle!Längtar jättemycket efter lilla Em......

2010-09-30 @ 15:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0