Snart nytt år!

Det var väldans vad det blåste här inatt! Vaknade av att jag hade så fruktansvärt ont i halsen. Ögonen hade klibbat igen och näsan var alldeles täppt... Satte mig framför tv:n en stund. Tog en alvedon. Vid 05 vaknade Liam och ville ha en ny blöja och lite välling sen somnade han om och jag också. Fick sovit en liten stund, sen var det dags att åka till jobbet. Kände mig fortfarande ganska risig, men tog en alvedon till och sen flöt dagen på riktigt bra!
De senaste 4 åren har jag lyckats åka på en riktigt ordentlig förkylning runt nyår, så varför skulle det vara annorlunda detta året??!! Det är så tråkigt bara när man gör en massa mat och man kan varken känna doft eller smak =(
Men men, det ska nog bli en trevlig nyår iaf! =)
Fredric kommer imorgon och på lördag kommer Therese. Raketerna är inhandlade, så nu kan det nya året firas in! =)

Efter nyår börjar vi med att åka till stugan och inviga badtunnan som Fredric har köpt! =) Ska bli härligt att basta, bada badtunna och dricka några goda drinkar! =) Barnen får vara hos farmor och farfar =)

Detta året har det hänt en hel del! Jag fick fast tjänst på Bjärkegården. En heltidstjänst dessutom! Men tänker gå ner i tid när Liam börjar på dagis.
Ja, Liam ja! Han föddes i början på året! Kunde ju inte ha börjat bättre än så! =)
Nu fyller lillprinsen snart 1 år!
Kröp gjorde han innan han var 6 månader och gick gjorde han innan han var 9 månader! En framåt liten krabat! Så go och glad! =)

Lilla Emsan har gjort framsteg hon också! Hennes tal har blivit bättre och hon är superduktig på att sätta ihop långa meningar och sjunga sånger! =) Hon är i stort sett blöjfri på dagarna förrutom när hon är på dagis... Vet inte varför hon vill ha blöjan på sig där...

På tal om dagis förresten, så får Liam tyvärr inte vara på samma som Em... Han ska vara på en tillfällig avdelning som öppnar i början på nästa år. Kämms lite trist och stressigt lär det bli att palta på två ungar som ska till två olika dagis.... Plus att man själv ska börja jobba 07:15... Får se hur det kommer att gå. Ska skicka in en lapp om omplacering, så får vi hoppas han får en plats på Ems dagis efter sommaren. Hoppas att det inte blir jobbigt för honom att först bli inskolad i en lokal med nya människor och sen några månader senare komma till en annan lokal med annan personal...

Nepp, nu ska jag göra mig lite kvällsmat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0