En snarkande liten gris

Igår var jag och Liam på bvc. Han är tre veckor nu och väger 4070g och är 53,5cm lång.
När Em var tre veckor vägde hon 3145g och var 50,5cm.
Lite skillnad där =)
Bvc-sköterskan (Maria) tyckte att vi absolut ska försöka hålla han vaken så mycket som möjligt på dagarna och ge honom en massa mat, så han håller sig mätt längre på natten. Hon sa att jag aldrig kommer orka annars i längden.
Som läget är just nu, så äter han med endast två timmars mellanrum på natten... Jag hinner inte mer än somna förrens han skriker och ska ha mat igen. Men på något konstigt vänster, så känner jag mig pigg och utvilad på dagarna ändå... Det måste vara så att det är Em och Tobbe som ger mig energin att orka =) Älskar dem så!!!!!

Men iaf, ikväll somnade Liam vid 21-tiden. Han har sovit större delen av dagen då vi varit och storhandlat och då kände jag att det var bättre att han sov. Jag la mig att sova i soffan, tänkte det var bäst att passa på eftersom jag trodde att han skulle vakna snart igen, men han sover fortfarande!!! Snarkar till ibland som en liten gris =)
Så här sitter jag ensam, pigg och utvilad och har fått sova i över 4 timmar!!!! =)

Medans jag och Liam var och storhandlade, så var Emelie snäll att hämta Em på dagis, så då slapp vi stressa =)
Efter handlingen åkte jag och hämtade Tobbe på jobbet och sen begav vi oss en sväng till Överby.
Vägen in till T-hättan var allt annat än trevlig! Snön yrde för det blåste storm! På de öppna vidderna blåste det till på 1 sekund, så sikten framför bilen skymdes totalt! Det var riktigt läskigt!
Vi köpte med oss mat på Max hem och mumsade på!

När vi kom hem kollade vi på Paranormal activity 2 och den var riktigt läskig! I början av filmen satt jag och klagade på att den var så seg och att det inte hände nåt, men det fick jag igen för sen! Usch usch!
Efter ett tag kom Emelie hem med Em. De hade varit i Nossebro hos en kompis till Emelie och där hade Em badat badkar!!!! Hon har inte badat sen i sommras... Ungen har vägrat! Det är precis som hon varit livrädd för vatten helt plötsligt. Hon som älskade att bada förr.... Men så igår hade hon tydligen tyckt att det var lite roligt ändå =)

I helgen händer inte så mycket och det känns riktigt skönt!
Till onsdagen fyller Em TVÅ ÅR!!!! Måste tiden gå så fort??
Till nästa helg kommer Len a och Jan!!!! Det ska bli mysigt! =)

Nu ska jag kika lite på tv =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0