Tisdag

Igår var jag och Liam till bvc. I väntrummet blev han beundrad av både läkare och sjuksköterskor =)
Han hade gått upp fint i vikt och hans kurva ser jätte bra ut! Skönt det!
Han har blivit förkyld stackaren... Han nyser mycket och hans lilla näsa rinner. Håller tummarna för att det inte blir värre än så...
Hörde att det gick RS-virus och lunginflammation nu, så jag ringde Ems dagis idag och frågade hur läget var där. Tydligen går det bara förkylning med feber där och förkyld är han ju redan, så imorgon får Em gå till sitt älskade dagis som hon tjatar om varje dag =)

Ikväll har en dam från socialstyrelsen varit här med papper om godkännande av faderskap.
Jag ringde dit några dagar efter att Liam föddes. Hon sa då att hon bor i St.Mellby, så hon kunde komma förbi hemma hos oss på vägen hem från jobbet så kunde vi bespara oss en resa till alingsås. Bra service! =)
Två vittnen skulle vi ha också, så det fick bli pappa och min svägerska =)
Lotta hade med sig två av barnen, så Em fick lekt av sig en liten stund och det behövde hon verkligen! Hon har ju inte vart med några andra barn nu på ett tag.

På torsdag börjar Tobbe jobba igen och det känns lite nervöst.. Det är ju inte så många dagar innan det är helg igen som tur är.
Tror det ska gå bra. Försöker få in lite rutiner nu. Mata Liam först på morgonen så han är nöjd och belåten. Sen ge Em frukost och medans hon äter får jag göra mig iordning. Sen är det väl bara att packa in båda barnen i bilen och köra iväg till dagis, lämna av Em och sen hem igen några timmar innan det är dags att hämta på dagis igen =)
Ska väl försöka hinna med ett toabesök där emellan nånstans också ;)

Så till alla jag känner: Besök är mer än välkommet nu när Tobbe börjar jobba och jag är ensam hemma med barnen =)

Har nu lyckats gå ner ett kilo till!!!! Har gått ner 6 kg sen förlossningen!!!! =)
Vi var ute på långpromenad häromdagen. Syskonvagnen är verkligen toppen! Lättkörd och Em älskar att åka i den och Liam också för de somnade så gott båda två =)
Promenader gör gott för vikten, så promenader ska det bli många av!
Vi ska ju vara hundvakter nästa vecka, så då är man ju tvungen att gå ut och röra på sig =)

Nepp, nu får jag väl vara lite social här...

Kramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Farmor till Emelie och Liam

Vad mysigt det låter det du skriver!Jag förstår att dom beundrade lilla Liam,han är ju för go men hans syster blev ju också beundrad!Med såna fina föräldrar så är det ju inte så konstigt!Du klarar det så bra när Tobbe börjar jobba,du är så duktig så det fixar du!Stora kramisar till er alla fyra:-)

2011-02-01 @ 19:55:56
Postat av: Fredric

Tog Tobbe på sig faderskapet utan DNA-test?

2011-02-02 @ 07:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0