Tjoho!

Gick upp alldeles för tidigt idag känner jag eller så gick jag och la mig alldeles för sent igår...
Em var morgonpigg iaf! Väckte henne vid 06-tiden och sa att vi skulle åka till mormor och morfar, då hoppade hon glad som en lärka upp ur sängen! =)
Fick lämnat av henne hos mamma och pappa och begav mig mot näl.
Inne på näl höll de på att göra om och flytta runt, så i infortmationen visste de knappt vart avdelningen jag skulle till låg... Hittade fram till slut och fick hjälp av en barnmorska som visade mig in till ett rum. Hon läste i min journal och var väldigt imponerad över att första förlossningen hade gått så fort =) Hon kände på magen i en sekund och sa: Den ligger med huvudet neråt.
Hon gjorde ett ultraljud och mycket riktigt låg den precis som den skulle =) Hon visade mig huvudet och hjärtat som slog. Det gick så fort, så något kön hann jag inte se....
Hon sa också att det kommer bli en liten bebis denna gången också =)
Tänk om våran bm här i Sollebrunn kunde vara lika säker som hon på näl... Eller att de iaf kunde ha en ultraljudsapparat, då hade hon ju kunnat kolla själv, så hade jag sluppit denna resan idag... Jaja, nu är det gjort iaf och det känns bra!

Nu vilar Em och det ska jag också göra för jag var och storhandlade efter näl och packa tunga varor och bära tunga kassar var inte så bra för magen känner jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0