Lekplayset m.m

I söndags var jag och Em ute i skogen och plockade kantareller. Vi hittade faktiskt en hel del! Dock gick jag och var nervös mest hela tiden för halva skogen var ju uppbökad av vildsvin, så minsta lilla ljud så hoppade jag till! Hade ingen lust att stå öga mot öga med en vildsvinsgalt!

Vi tog en liten fikapaus vid ett ställe med en liten sandstrand och där tog Em sig ett litet dopp =)
Mysigt hade vi det, bara hon och jag.

I måndags hade Tobias tagit en pappadag, så då åkte vi med Camilla, Thomas och Irma till Lekplayset i Alingsås. Em och Irma busade och hade skoj och lyckades t.o.m. få två större pojkar att hjälpa dem när de inte tog sig ner för ett par madrasser. Då skrek de och ropade och de två pjkarna ropade: Vi hjälper er!
Så sprang de fram och hjälpte tjejerna ner. Irma lärde sig snabbt, så även om hon sen kunde ta sig ner själv, så spelade hon lite hjälplös och ropade och skrek tills pojkarna kom till undsättning =)
Även vi vuxna kravlade oss upp i lekställningen och åkte rutchkana =)
Medans vi roade oss, så var Liam hos Emelie.

Efter det åkte vi in till stan och åt lunch på Deli Deli. Mycket gott!
Åkte sen och handlade lite, kom hem, Liam blev hemlevererad =) kokade lite kaffe och packade lite fika sen åkte vi ut till sjön (också med Camilla, Thomas och Irma).
Blev en heldag och det var jätte roligt! Särskilt för mig som blir tokig av att bara gå här hemma dag ut och dag in. Ska bli så skönt när Tobias får semester!

Idag har jag varit med Liam på bvc. Han väger 7400 nu och följer sina kurvor precis på pricken! Har ju börjat med lite smakportioner och gröt nu och det gillar han. Imorgon ska han få smaka lite banan =)

Det har varit så sjukt varmt idag! Mådde så illa förrut, så jag kräktes. Tror det var en kombination av värmen och ingen mat eller vätskeintag... Såna här dagar ska man ligga i blöt i en sjö eller i havet! =)

Christian (Tobias bror) ringde förrut och sa att han kommer och hälsar på nästa vecka!!! Ska bli roligt! Då ska han, jag och barnen åka till Borås djurpark! =) Ännu ett välbehövligt avbrott i mitt lilla ekorrhjul =)

Till helgen kommer en kompis till Tobias och jag ska jobba lördag och söndag. Annars är det ganska lugnt.

Här kommer lite bilder fråni måndags. Ni får ursäkta att de är lite suddiga, men det är inte lätt att ta kort på barn som är på språng hela tiden =)













Kommentarer
Postat av: Christian

Å d blir inte bara zoo i Borås, vi shoppar lite till barnen i Alingsås också =)

2011-06-29 @ 22:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0