Moped

Tänk vad olika dofter kan trigga minnet, så man minns saker som man trodde man glömt bort =)
Det var förra veckan som jag hade lämnat av Em på dagis och var på väg hem med Liam i vagnen. Då kör två tjejer förbi oss sittandes på en moped och bensinångorna från en moped doftar på ett speciellt sätt, tycker jag iaf =)
Det fick mig att minnas när jag fick en moped på min födelsedag! Kunde väl aldrig i min vildaste fantasi tro att JAG skulle få en moped! Men det fick jag, en MT5:a. Jag blev överlycklig så klart! Det första jag gjorde dock, när jag skulle provköra i trädgården, var att ramla så kopplingshandtaget gick av... Men det var snabbt lagat och sen var det bara att fräsa iväg!

På den tiden bodde vi ute i skogen i Gräfsnäs, så då var ju mopeden helt underbar att ha! Jag kunde åka vart jag ville, när jag ville!
Åkte till Mellby där bästa kompisarna bodde och vi åkte iväg till Hawaiihöla och badade =)

Kommer ihåg en gång när jag skulle åka hem från Mellby. I ena änden av himmlen var det solsken och i den andra var det värsta åskovädret. Jag var skitnervös för att åskan skulle komma närmare, så då önskade man att mopeden gått lite fortare än vad den gjorde =)

Ja jösses vad mycket kul man haft!

När det var färdigåkt sålde jag den till en kille som nog blev lika glad som jag när jag fick den =)
För pengarna åkte jag till Grekland med min dåvarande pojkvän =)


En sån här snygging hade jag fast med blå sadel =)


Kommentarer
Postat av: camilla

Åh ja hade med en Mt5a! Det luktar gott! Massa minnen! Tänk va många mil man åkt på dom, om 13 år kommer våra fina flickor säkert fräs runt på varsin å vara ute hela nätterna.

2011-05-03 @ 11:52:24
Postat av: Sanna

Å vi (ja å Milla) var så avunsjuka på din moppe Jennie!!

Hanna hade ju en. Å Frida med- hade inte Frida en trampmoppe förresten?? Hahahaha.... jag ser det framför mig :D -Hon var nog också lite avundsjuk ;)

2011-05-06 @ 18:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0