Tillbaka!

Ja, kanske skulle ta och blogga lite. Det var ett tag sedan...

Vissa dagar känner jag mig piggare än någonsin, vissa dagar känner jag mig helt tom och sleten... Att vara tvåbarns mamma är ingen dans på rosor alla gånger. Jag önskar sååååå att jag kunde hitta ett jobb, så Tobbe kan gå hemma ett tag. Det är inte det att jag inte älskar mina barn, men jag skulle behöva komma hemifrån och få sakna dem ibland.
Em kan vara rent ut sagt för jäklig! Hon kör med mig som bara den på dagarna. Hon slår på Liam, hon slår på mig, hon får värsta utbrotten och gapar och skriker.
Jag kan säga så här att jag skulle aldrig våga lämna Em ensam med Liam ens en sekund!
Samtidigt kan hon vara hur go som helst och sitta och gosa med både mig och Liam.

Förra helgen sov Liam hemma hos Emelie från lördag till söndag. Tror Em tyckte det var jätte mysigt att få både min och Tobias fulla uppmärksamhet. Vi satt på golvet och lekte med henne och busade runt här hemma =)

I juli har jag och Tobias bokat en hotellnatt på Skrea hotell i Falkenberg! ÄNTLIGEN ska jag få komma dit!
När jag var yngre spenderade familjen alltid en vecka där. Jag bara älskade att bada i havet (om där inte var fullt med maneter då förstås...).
Det ska iaf bli underbart. Tanken var ju att åka utan barn, men nu funderar vi på att kanske ta med Em. Hon skulle säkert tycka att det var jätte roligt att få bada i havet och samla snäckor och äta en massa god mat.
Liam var ju med oss på hotell i gbg, så egentligen är det väl inte mer än rätt att hon får följa med oss denna gången =)

Har ett delmål att ha gått ner MINST 6 kg tills vi åker till Falkenberg! Får se om jag klarar det... Försöker ta promenader varje dag.
Idag var jag och Liam ute och gick 90 min efter att vi lämnat Em på dagis. Tror jag svettades bort ett x antal kilon. Iaf kändes det så.

Nepp, nu ska jag slappa här. Båda barnen sover. Lugnet har infunnit sig. Lugnet före stormen kanske eftersom vi väntar åskoväder.

Ska försöka blogga lite oftare =)

Kommentarer
Postat av: Christian

Tror jag väl aldrig inte om lilla Em

2011-06-02 @ 21:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0