Jobb!

Ja, nu har jag börjat jobba igen! Allt känns verkligen jätte bra! Har varit ute och åkt i Magra/Mellby och Loo/Långared. Har gått bredvid jätte bra handledare! =) Har varit ute hos jätte många härliga vårdtagare! De är så mysiga! =) Nu ska jag ju iofs inte arbeta där jag har gått brevid... Det blev lite ändringar, men det är ju alltid bra att kunna och nya människor har jag fått träffa och det är alltid skoj!
Det finns så många fina gårdar här i byggden som man inte visste fanns. Massa trevliga små vägar att åka på.
Var hos en vårdtagare som bodde på en helt otrloigt vacker gård! Hennes man skötte djuren. De hade hästar och såna där fina kor med lurvig päls. Korna tänkte han inte slakta, de var som små barn för honom. Han hade namn på allihop! =) Han stod där mitt ibland de 800-kilos kossorna och klappade om dem och pratade med dem =) Helt underbart att se!

Igår åkte vi förbi gården ute i Långared där de hemska morden begicks... Alla avspärrningarna fanns fortfarande kvar. Imorgon ska paret som mördades begravas.... Usch ja, det går inte att beskriva med ord hur hemskt det är.
Det kändes väldigt läskigt att åka där mitt ute i skogen i kolsvarta mörkret. Man är väldigt sårbar när man jobbar själv på kvällarna.
Men nu ska jag ju som sagt inte vara där ute, nu blir det bara inne  Sollebrunn.

Idag hade vi invigning av det nya kontoret som vi i hemtjänsten ska få. Pommac i en sån där rolig flaska med kork fick vi! =)

Vad händer annars då??
Fredric har varit här i ett par dagar. Em tyckte det var jätte skoj att ha honom här =)
Nästa helg kommer nästa farbror (Christian) och då ska vi åka på Jul på Liseberg! Hoppas det har kommit en massa snö då! =)

Imorgon ska farmor begravas.... Usch, jag hatar verkligen begravningar! De kan vara väldigt vackra, men det är så jobbigt...

Nepp, nu ska jag slänga upp fötterna på soffbordet =)
Ha det gott allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0