Gokväll!

Blir så nostalgisk varje gång jag lämnar Em på dagis. Medans de renoverar Rävlyan, så har de ju flyttat ner till lokaler på skolan. Där gick jag från 1:an till 6:an. Har t.o.m. hejat på min förskolefröken! =)
När jag gick där med Em och hon höll mig i handen, så kom tanken att det kommer att komma en dag då hon inte vill att jag ska följa henne till skolan. En dag då hon helst vill att mamma ska vara någon som helst inte syns o hörs =) Så när jag gick där hand i hand med henne, så var jag tvungen att sätta mig ner på huk bredvid henne och pussa henne över hela ansiktet! Hennes kommentar till det var: Meeen sluuuta mamma!!!!
Men så gav hon mig en puss och en kram och sen gick vi vidare =)

Älskar denna lilla unge som har så mycket att babbla om! Tror jag har skrivit det förrut, men då gör jag det igen isf, mamma sa alltid till mig när jag var liten: Käften går som en lammröv!
Det stämmer in på Emsan också =)

I söndags fick Em efter mycket tjat följa med mig till IcaMaxi och storhandla. I bilen på vägen dit, så började hon gapa om att hon ville ha nallebjörnen som låg på golvet. Jag sa att jag kunde stanna om en liten stund och ge henne den. Det svaret dög ju inte åt den lilla fröken så då sa hon, eller snarare skrek: Nuuu blir Emmie JÄTTE ARG!!!!!! =)
I affären skötte hon sig hyffsat bra! Till en början iaf.... Fick henne lugn ett tag eftersom IcaMaxi bjuder alla barn på banan inne i affären, så medans hon åt dem var hon skötsam.
Sen blev hon helt tossig! Sa hej till varenda människa som gick förbi henne. Hon t.o.m. daskade till ett par tanter i rumpan, det var pinsamt! Men som tur var skrattade de bara =)
När vi stod i kön stod en gammal tant med en rullator efter oss. Då klappade hon på rullatorn och sa till tanten: Den är tuff! =)
Lilla tokfian!

Liam har lärt sig att gå med sin gåvagn och jösses vilken fart! Han kommer bli farlig den killen när han lärt sig att styra också... =)
Han är på och ska pilla på precis ALLT! Så fort jag öppnar diskmaskinen, så är han där och ska plocka.
Öppnar jag kylen, ja då kryper han i turbofart, så han ska hinna fram och pilla på allt därinne.
Han har börjat "prata". En massa "dadadadadadadadada" hela dagarna!
Han älskar sin syster och skiner upp som en sol så fort han ser henne!
De är goa de små! =)

Nu ska jag kolla på en gammal film, eller ja den är från 1992. Ha ett underbart liv heter den. Se den om ni inte sett den! =)

Kommentarer
Postat av: Farmor till Emelie och Liam

Vad du skriver med inlevelse,man kan se episoderna

framför sig,det är så härligt att följa eran vardag,tack Jennie att du skriver på bloggen:-)Många goa kramizar till er......

2011-10-04 @ 09:57:17
Postat av: Carina

Hej Jennie. Jag håller med farmor. Ser också allt framför mig. Bra att Du bestämde Dig för att fortsätta blogga. Kram till Er.

2011-10-05 @ 01:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0