Puberteten

Min syster har en förmåga att komma ihåg ALLT!!! =)
När vi var hemma hos mamma och pappa sist, så berättade hon en kul grej som jag helt glömt bort!
När jag var yngre, så kallade jag pappa för "jävla gubbe" vid ett tillfälle.
Syrran berättade då att när jag sagt det till pappa, så hade pappa bara tittat på mig, suckat och sagt:
"Jaja, det är du som är i puberteten, inte jag. Det går över." =)
Efter det kallade jag honom inte för det mer.
Ibland räcker det med en sån dråplig kommentar istället för att man ska gapa och skrika åt sitt barn och säga att "så får du absolut inte säga!!!!"
Iaf fungerade det på mig.... Den gången. =)

Pappa blev aldrig direkt upprörd, hysterisk eller förbannad om man sa eller gjorde nåt. Han tog det lugnt och PRATADE istället.
Försöker göra det med Em när hon blir arg och får hysteriska utbrott. Jag sätter mig ner bredvid henne och frågar varför hon är arg. Det är ju inte alltid det fungerar. Ibland får man helt enkelt bara låta henne vara och få låta henne vara arg en stund och då går det oftast över. Enligt dagis, så får hon aldrig såna utbrott där och det är ju skönt.

Igår när vi gick hem från dagis regnade det och blåste. Lastbilar dundrade förbi oss och skvätte ner oss. Barnen satt väl skyddae i vagnen och skrattade och busade. Jag däremot var inte lika road, men men, jag fick min dagliga motion iaf =)
Funderar på om man kanske skulle ta tag i det här med gång/cykel-bana igen... Men vart och hur börjar man???

Nu ska jag softa lite medans Em är på dagis och Liam sover.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0