Tokig katt och tokiga ungar! =)

Idag fick min käre far komma och hämta oss igen för fy fasen vad det regnade! Han körde oss till dagis och sen körde han mig och Liam hem igen.
När det var dags att gå och hämta Em igen, så kom inte jag och Liam längre än till brevlådorna förrens jag förstod att detta skulle inte gå! Lastbilar blåste förbi och skvätte ner oss, så vi vände och ringde på pappa.
Är tacksam för att jag har dig pappa som ställer upp på mig och min lilla familj i vått och torrt! =)
Idag hade Em blivit biten i armen av ett annat barn... Hon har ett litet sår som vi nu ikväll har tvättat ordentligt rent. Vill ju inte att det ska bli infekterat.
Jag frågade om hon hade ont, men det enda hon sa var att pojken i fråga som bitit henne sa förlåt =)

Liam fick sig en liten reva på handen idag av katten... Han stod och häll i stolen med ena handen och med den andra stod han och drog i Tubbies svans. Innan jag hann fram och stoppa honom, så var hon där med tassen... Men hon har blivit väldigt tålig också! Em kan bära henne på de mest hänsynslösa sätt utan att hon får fram klorna. Hon går gärna och stryker sig mot Liam när han sitter på golvet.
Kommer så väl ihåg när vi kom hem med Em från BB och la henne på golvet. Hon låg där och knorrade och Tubbies och Sotis smög försiktigt fram och nosade på henne, sen var de nöjda. Då gick de och la sig igen =)
Vi har det på film. Ska se om jag inte kan få in det i datorn.
Såg förresten en katt för ett tag sen som gick här uppe på berget, den såg precis ut som Sotis. Tänker ofta på honom och hur han skulle ha trivts här... Saknar att ligga i sängen och ha honom bredvid. Han var så go, för när han låg bredvid mig och jag klappade honom, så kunde han naffsa tag i min tumme. Han bet ALDRIG, rev mig ALDRIG, han bara naffsade lite =)
Hans sista dag i livet glömmer jag aldrig! Han låg på sängen tätt ihopslingrad med Tubbies, så låg de ofta och sov. Saknar honom så fruktansvärt mycket!!!!

Till något helt annat.
Vi kör ju lchf här hemma. Man får prova många nya maträtter, men det svåraste för mig har varit att hitta något gott att baka. Nu har jag provat en citron och chokladpaj. Den var himmelskt god! Den skulle ätas ljummen, men den var ÄNNU godare dagen efter när den fått stå kallt! Den gick åt fort kan jag säga.
Ska baka den till mamma någong gång, för hon kan ju äta hur mycket hon vill av den utan att behöva bekymmra sig för att sockret går upp (hon har diabetes).
Kvinnan bakom detta recept heter Marian och hennes blogg hittar ni HÄR!
Nu har jag köpt hem kokosnötsmjöl, så jag kan prova fler av hennes recept då det mjölet återkommer i de flesta recept hon har =)
Än så länge funkar det bra. Vi går båda ner i vikt sakta men säkert precis som man ska göra =)

Ne, nu ska jag snart lägga mig. Imorgon ska vi iaf inte till dagis, så hoppas att BÄGGE barnen tar lite sovmorgon =)

I måndags när jag väckte Em, så kom hon och la sig bredvid mig. Jag sa att vi skulle gå till dagis och frågade om jag skulle göra toffsar i håret på henne. Då tittar hon sömnigt på mig och säger:
"Jaaaaa mamma, men inte nuuuuuuuu"!
Sen la hon sig ner på kudden igen och somnade om =)
Hon säger så mycket roligt, så det får nog bli en liten anteckningsbok, så jag kan skriva ner allt som kommer ur den munnen =)

God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0