Att ha facebook, eller inte....

Jag har facebook. Många jag känner har det inte och det är deras val. De säger att: jag skulle ALDRIG bjuda på mitt liv på det sättet. Att alla ska veta var jag är och vad jag gör hela tiden, dygnet runt.
Alla medier har sina vinklingar och sidor, men FB, bloggar m.m... har kommit för att stanna. Det är jag helt övertygad om. Det ger faktiskt mer än vad det tar. Vidvinkeln blir bredare och man blir berikad på många sätt.
Framför allt håller man kontakt med många som man inte kan träffa dagligen, runt hela jorden, varje dag om man vill. Är inte det fantastiskt så säg!

Jag själv är inte särskilt ängslig av mig, trots att jag bjuder på mitt liv. Jag har ett vanligt liv som de flesta andra, och om någon anser att jag lämnar ut mig så varsågod! För mitt liv är bara mitt!
Glöm aldrig det, du styr över ditt eget liv...ingen annan ska tala om för dig vad du bör och inte bör göra om det bara handlar om dig själv. Man ska naturligtvis respektera andras viljor och inte missbruka förtroenden och annat viktigt.

Vi har många runt oss som vi inte kan träffa varje dag. Med hjälp av facebook kan de följa våra barns utveckling, framgångar och tokigheter =)
Jag tänker bara på hur jag själv skulle känt det om mina barn valde att flytta långt härifrån när de blir äldre. De kanske skaffar familj och jag kan inte vara så delaktig som jag skulle önskat. Då är ju facebook ett jätte bra sätt att hålla kontakten på och se filmer och bilder på dem =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0