Sol sol sol!

Vilket helt underbart väder vi har haft!!!! I måndags var det ju helt kanonfint! Blev lockad att plantera i utekrukorna, men lyssnade till min pappas råd (han är ju ändå trädgårdsmästare) och väntar några veckor till. Penseèr kan man ju plantera, de tål ju några minusgrader, men det andra får vänta =) Det KAN ju fortfarande slå till och bli kallt...

Igår när jag hämtade Liam på dagis, så sa de att han börjat att ta för sig mer. I början var han lite avvaktande och satt mest för sig själv, men nu har han tydligen kommit igång. När jag hämtat honom förrut, så har han kommit emot mig uppsträckta armar, men igår satt han bara där med de andra barnen och log =) Känns bra att han verkar trivas!

Lilla Emsan... Hon är en riktig pojktös! När jag hämtade henne på dagis igår, så var hon med de stora killarna och lekte och grävde och stojade i sanden. Den andra tjejen som var där, satt lugnt och fint och gungade =)
Hon vill ALDRIG borsta håret.
Hon vill ALDRIG ha toffs (om man inte ger henne lite godis först..).
Hon vill ALDRIG ha klänning! Byxor och tröja ska det vara.
Jaja, hon får vara precis som hon vill, men jag skulle ju gärna vilja borsta igenom det där råttboet.... =)
Liam däremot, han springer omkring med en borste i handen hela tiden och försöker borsta sig =)

I fredags var jag och Em i Alingsås med Lisa och Bella. Vi åt lunch på Mangiamo och kikade lite i affärer. Jätte trevligt var det och Em och Bella busar så bra ihop! =)
Tror aldrig jag har hört en unge som pratar så bra som Bella! Hon pratar precis som en vuxen och man förstår precis allt hon säger! =) Då är hon ett halvår yngre än Em!

Idag är jag ledig, men vi har APT 12-16 och det förstör ju hela dagen... =( Men men, vi ska äta glass idag för Andreas (arbetskamraten) fyllde 20 år igår! =)

Nästa fredag ska barnen till Säffle. Har inte sagt det till Em än för då kommer hon att tjata om det tills det är dags att åka =)
Jag och Tobias tänkte gå på bio på lördagen och käka på Musses =)
På fredags kvällen kommer det härliga tjejgänget hit för att grilla, bada badtunna och dricka öl och vin =) Ska bli superkul! Ingen av oss är ju på smällen nu (vad jag vet iaf), så då kan vi dricka! =)

Denna helgen jobbar jag... På lördagen fyller min käre far år. 69 år blir han!!!! Nästa år fyller han 70!!!! Jag hoppas att han kommer finnas med oss många år till för jag tror inte jag klarar mig utan min pappa...

Nu ska jag torka en snorig liten näsa... Liams näsa rinner ju hela tiden...

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Fredric

Kan inte Tobbe bygga ett växthus åt dig.. kan du ju odla vindruvor som jag kan göra vin av....

2012-03-23 @ 10:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0